Goedkope skincare? – The Ordinary Review

Hallo allemaal, ik ben altijd heel erg geïnteresseerd in skincare en mijn huid zo egaal mogelijk te krijgen. Helaas kan mijn huid op bepaalde producten heel heftig reageren en iets nieuws proberen vind ik altijd wel eng, ook vind ik skincare behoorlijk duur. Op Asos vond ik een skincare lijn waar ik nog niks van had gehoord en behoorlijk goedkoop was. Toen ik online naar een paar reviews ging zoeken, was ik behoorlijk benieuwd en bestelde ik wat. Benieuwd wat ik heb besteld en wat mijn eerste indruk is? Lees dan gauw verder.

IMG_6485

Ik heb 5 items besteld en waar vier in een potje met een pipet en 1 in een tube. Ik test ze nu ongeveer 2 weken uit en kan jullie een kleine indruk geven wat ik vind en hoe mijn huid erop reageert. Hieronder een lijstje wat ik heb besteld en een linkje ernaartoe. De producten zijn tussen de 5 en 15 euro en vergeleken met een tester van de Estee Lauder Night Repair die ik hiervoor had, is dit heel goedkoop.

 

Hyaluronic.JPG

Hyaluronic Acid 2% + B5

Ik had over Hyaluronic Acid al vaker goede dingen gehoord en wou dit graag proberen. Deze kost 8 Euro en komt in een glazen potje met een pipetje. Hij is Alcoholvrij, siliconen vrij, noten vrij, vegan en cruelty free. Je kan hem elke ochtend en avond gebruiken en staat beschreven als een hydrator met een vitamine B5 toegevoegd wat nog extra hydrateert.

Ik gebruik hem elke ochtend na mijn toner en voor mijn dagcrème. Ik gebruik twee druppels en verspreid dit over mijn hele gezicht en druk het als het ware erin. Ik vind een hele fijne toevoeging aan mijn routine en het helpt mijn huid net die een boost te geven waardoor het de hele dag er gezond en gevoed uit ziet.

 

Alpha.JPG

Alpha Arbutin 2% + HA

De Alpha Arbutin was voor mij een nogal vaag product en het zou helpen tegen donkere pigmenten op je gezicht en puistjes. Hierin zit ook Hyaluronic Acid en daarom gebruik ik deze in de avond en de andere in de ochtend. Deze is vast harder op de huid en ze adviseren daarom ook zonnebrandcrème te dragen. De site zegt dat je hem in de avond en ochtend kan gebruiken over het hele gezicht. Deze is ook alcoholvrij, silocnen vrij, noten vrij, vegan, glutenvrij en cruelty free. Hij kost trouwens 9,33 euro!

Ik gebruik deze elke avond over mijn hele gezicht. Ik dat mijn pigment plekjes, die ik altijd na puistjes heb, sneller weg gaan en ik een iets egaler huid heb. Dit product is nog steeds een beetje een raadsel en weet niet of dit product mij helpt of het product wat ik hierna ga vernoemen. Omdat het nog maar twee weken zijn vind ik dit nog een moeilijker product om te reviewen.

 

Nia.JPG

Niacinamide 10% + Zinc 1%

Dit product kost 6,67. Ik had al gehoord dat zink veel deed tegen puistjes en toen ik de bestelling plaatste had ik veel last van hormoon puistjes en hoopte dat dit de oplossing zou zijn. Dit product claimt te helpen tegen puistjes en heeft ook een hydraterende werking. Deze is alcoholvrij, olie vrij, siliconen vrij, noten vrij, vegan en cruelty free. Als je op de site van The Ordinary zelf kijkt naar dit product staat er duidelijk dat dit geen product is tegen acne, maar je dit wel kan gebruiken als een extra toevoeging bij een acne behandeling.

Ik gebruik dit product heel specifiek op de plekken waar ik snel puistjes heb of er al wat zitten, bij mij is dat de kin en voorhoofd. Het werkt geen wonderen, maar hierdoor gaan mijn puistjes wel iets sneller weg en worden iets minder groot. En weet ook niet of dit het product is, dat mijn puistjes helpen weg te blijven. Ik raad het zeker aan als je puistjes sneller wilt laten verdwijnen, maar verwacht geen wonderen.

 

LAtic.JPG

Latic Acid 10% + HA 5%

Deze kost 8 euro precies en je hebt een minder sterkere versie van 5%. Hij wordt geadviseerd om elke avond gebruikt te worden en zonnebrandcrème te gebruiken. Hij peelt zegt maar de huid en is niet geschikt voor een gevoelige huid. Deze is alcoholvrij, olie vrij, siliconen vrij, noten vrij, vegan en cruelty free. Als je een gevoelige huid hebt wordt deze ook niet aangeraden. Dit was de rede dat ik dit product wel spannend vond, omdat mijn huid soms aan de gevoelige kant is.

Ik heb geen problemen gehad met dit product, maar ik gebruik het ook niet elke avond zoals aangeraden. Ik doe dit product er 2 keer per week op.

 

IMG_6477.JPG

Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%

Dit is het enigste product in een tube en kost 6,67. Het zit vol met Vitamine C en zou de huid ophelderen van alles. Er wordt gewaarschuwd dat je huid wel moet wennen aan dit product en je een tingelende sensatie kan krijgen. Op de site van The Ordinary zelf wordt gezegd dat dit het beste werkt vlak voor het gaan slapen. Het is watervrij, wat ik heel bijzonder vond, en daardoor heeft het een soort poederig gevoel. Deze is alcoholvrij, watervrij, olie vrij, siliconen vrij, noten vrij, vegan en cruelty free.

Ik gebruik dit product het minst van allemaal, alleen wanneer ik denk dat mijn huid het echt nodig heeft. Dit heeft een rede want het stinkt heel hard en door dat poederige gevoel, voelt het ook verschrikkelijk. Als je dit per ongeluk op je lippen krijgt en dan in je mond smaakt het ook verschrikkelijk. Het is voor de rest een prima product en je ziet ook wel iets verschil, maar zou dit niet nog een keer halen. Ik ben zelf wel gevoelig voor geuren en deze is mij net iets te sterk. De Latic Acid ruikt ook sterk, maar die kan ik nog wel handelen.

IMG_6472

Geen enkel product wat ik heb gekocht was boven 10 euro en alles is siliconen vrij, mijn huidt houdt niet super erg van siliconen, en met het cruelty free vind ik het een topmerk! De producten werken niet meteen wonderen en je moet ze zeker een week of twee hebben gebruikt voor je verschil ziet, maar ik raad ze zeker aan voor die prijs. Dit artikel is behoorlijk lang geworden. Ik had nog nooit op een blog iets gelezen over dit merk en daarom wou ik er graag over schrijven en er ook veel over vertellen.

Hier nog een link naar een lijstje met alle producten van The Ordinary. 

Welk skincare merk vind jij fijn? Laat het achter in de reacties!

825a7-xfemke

 

3 thoughts on “Goedkope skincare? – The Ordinary Review

Geef een reactie

